Kurs Cyfrowego Obywatelstwa i Bezpieczeństwa

Zaczynamy

Zaczynamy

Planowana długość lekcji: 8 minut

Pomyśl o przykładach oszustw, które Twoi uczniowie mogą napotkać w internecie i o informacjach, jakie oszuści mogą chcieć zdobyć. Poniżej znajduje się kilka pytań do przemyślenia.

 

Pytania:

  • W sieci można znaleźć wiele ofert sprzedaży produktów w obniżonej cenie lub za darmo. Co trzeba zrobić, żeby z nich skorzystać? Jakie zagrożenia wiążą się z odpowiedzią na fałszywą ofertę?
  • Czy Twoim uczniom zdarza się odpisać na e-mail od kogoś, kogo nie znają? O co proszą autorzy tych e-maili? Jakie informacje można niechcący zdradzić w odpowiedzi?
  • Czy Twoi uczniowie i uczennice wiedzą, jak sprawdzić bezpieczeństwo danych karty kredytowej podczas zakupów w sieci?
  • Co cyberprzestępca może zrobić z ukradzioną nazwą użytkownika i hasłem?

 

Broń się przed wyłudzaniem informacji i oszustwami

Wiesz, jakie istnieją rodzaje oszustw w sieci. Dowiedzmy się teraz o taktykach używanych przez cyberprzestępców do oszukiwania użytkowników sieci i jak można pomoc uczniom się przed nimi bronić.