Zaczynamy
Planowana długość lekcji: 8 minut
Pomyśl o przykładach oszustw, które Twoi uczniowie mogą napotkać w internecie i o informacjach, jakie oszuści mogą chcieć zdobyć. Poniżej znajduje się kilka pytań do przemyślenia.
Pytania:
- W sieci można znaleźć wiele ofert sprzedaży produktów w obniżonej cenie lub za darmo. Co trzeba zrobić, żeby z nich skorzystać? Jakie zagrożenia wiążą się z odpowiedzią na fałszywą ofertę?
- Czy Twoim uczniom zdarza się odpisać na e-mail od kogoś, kogo nie znają? O co proszą autorzy tych e-maili? Jakie informacje można niechcący zdradzić w odpowiedzi?
- Czy Twoi uczniowie i uczennice wiedzą, jak sprawdzić bezpieczeństwo danych karty kredytowej podczas zakupów w sieci?
- Co cyberprzestępca może zrobić z ukradzioną nazwą użytkownika i hasłem?
Broń się przed wyłudzaniem informacji i oszustwami
Wiesz, jakie istnieją rodzaje oszustw w sieci. Dowiedzmy się teraz o taktykach używanych przez cyberprzestępców do oszukiwania użytkowników sieci i jak można pomoc uczniom się przed nimi bronić.